تفاهمنامه همکاری برای بهبود سلامت شناختی در آموزش و پرورش استثنایی امضا شد

تفاهمنامه همکاری میان ستاد توسعه علوم شناختی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای ارتقاء شیوههای آموزشی و پژوهشی و افزایش توانمندیهای کودکان و مربیان امضا شد.
در راستای بهبود شیوههای آموزشی و پژوهشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، تفاهمنامهای میان دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به امضا رسید. این تفاهمنامه با هدف ارتقاء مهارتها و توانمندیهای کودکان و دانشآموزان، همچنین افزایش دانش و آگاهی مربیان، به بهرهبرداری از مراکز جدید ارزیابی و توانبخشی میانجامد.
به گزارش ایسنا، تفاهمنامه همکاری مشترک میان سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و سالار قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در موسسه آموزش عالی علوم شناختی در شهر پردیس به امضا رسید.
مفاد تفاهمنامه:
بر اساس این تفاهمنامه، همکاریها در زمینههای مختلفی نظیر راهاندازی مرکز جامع علوم شناختی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تأسیس مراکز ارزیابی و توانبخشی، تجاریسازی دستاوردهای علمی، تربیت نیروی انسانی متخصص و شناسایی دانشآموزان مستعد و دارای نیازهای خاص متمرکز خواهد بود.
تأکید بر سلامت شناختی:
مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم شناختی، تأکید کرد که “سلامت شناختی در سطح جامعه” از اولویتهای اصلی این ستاد است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی بهعنوان یکی از ذینفعان اصلی در این زمینه، به دنبال ارتقاء سطح توانمندیهای دانشآموزان و مربیان است.
قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، نیز از توسعه همکاریهای مشترک بین این سازمان و ستاد علوم شناختی ابراز خرسندی کرد و گفت: “با امضای این تفاهمنامه، فصل جدیدی از همکاریها آغاز خواهد شد.”