نظارت مستمر بر پیشرفت نهضت مدرسهسازی در آموزش و پرورش

نظارت دقیق بر روند توسعه فضاهای آموزشی
وزیر آموزش و پرورش از نظارت و رصد روزانه پروژههای نهضت مدرسهسازی در اتاق وضعیت آموزش و پرورش خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در جلسه شورای معاونین که با حضور محسن حاجی میرزایی، رئیس دفتر رئیسجمهور، و مدیران کل استانی برگزار شد، بر اهمیت توسعه عدالت آموزشی و بهبود فضاهای آموزشی تأکید کرد.
حمایت دولت از نظام تعلیم و تربیت
کاظمی ضمن قدردانی از نگاه ویژه رئیسجمهور به نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت که دکتر پزشکیان از دغدغهمندترین افراد نسبت به آموزش و پرورش کشور است. وی افزود: آموزش و پرورش در صدر برنامههای دولت قرار گرفته و این یک فرصت استثنایی برای تحول در نظام تعلیم و تربیت محسوب میشود.
اجرای متوازن توسعه کمی و کیفی در آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد که رئیسجمهور نگاه متوازنی به توسعه کمی و تجهیزاتی و همچنین بهبود کیفیت آموزش در کشور دارد. وی افزود: نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی باید با دقت و سرعت بیشتری انجام شود و تمام معاونتها، از جمله آموزش ابتدایی، متوسطه و سمپاد، موظفاند در مسیر کیفیتبخشی هیچگونه کاستی نداشته باشند.
اولویت آموزش و پرورش: توسعه عدالت آموزشی
کاظمی خاطرنشان کرد که توسعه عدالت آموزشی و کاهش محرومیت در فضاهای آموزشی، از اولویتهای اصلی دولت است. وی اشاره کرد که تاکنون رئیسجمهور ۱۷ جلسه ویژه با محوریت آموزش و پرورش برگزار کرده که نشاندهنده اهمیت این طرح ملی است.
دو محور اصلی عدالت آموزشی: محرومیتزدایی و کیفیتبخشی
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راهبردهای اجرای این طرح، اعلام کرد که این پروژه دارای دو محور اساسی است:
1- توسعه عدالت آموزشی با رویکرد محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی
2- توسعه عدالت آموزشی با تمرکز بر کیفیتبخشی در کلاس درس
وی افزود که دو اطلس ملی برای این رویکردها تدوین شده است که شامل فضاهای آموزشی و تجهیزات مدارس میشود.
نقش اتاق وضعیت در نظارت بر پروژههای مدرسهسازی
کاظمی اعلام کرد که با راهاندازی اتاق وضعیت آموزش و پرورش، اقدامات و پروژههای مربوط به توسعه فضاهای آموزشی بهصورت روزانه رصد میشوند. وی تصریح کرد که این نظارت نهتنها شامل زیرساختهای فیزیکی مدارس، بلکه کیفیت آموزشی، چیدمان کلاسها و توانمندسازی فرهنگیان را نیز در برمیگیرد.