جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

راهنمای جامع رتبه‌بندی معلمان: از اهداف تا نحوه ارزیابی و پاسخ به سوالات متداول

پاسخگویی به سوالات متداول و ارسال شده معلمین گرامی از سراسر کشور

بخش‌های مختلف دسته‌بندی

پرسش‌های کلی
اهداف و کلیات طرح رتبه‌بندی معلمان
زمان‌بندی اجرای رتبه‌بندی
پرسش‌های مرتبط با سامانه
پرسش‌های فنی
بخش‌های خوداظهاری
بخش دستاوردها، خلاقیت و نوآوری علمی
بخش پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد
بخش تألیف و تدوین مقاله
بخش مدرک تحصیلی
بخش مشارکت در کارگروه‌ها و شوراها
بخش یادگیری مستمر
بخش کسب مقام در مسابقات، رویدادها و جشنواره‌ها
بخش سنوات خدمت
ارزیابی عملکرد سالانه آموزشی و اداری
بخش سابقه تدریس به همکاران
بخش دوره ضمن خدمت
پرسش‌های اداری
مشمولین طرح رتبه‌بندی معلمان
پرسش‌های پیرامون نحوه ارزیابی
ثبت‌نام و انتخاب ارزیابان
فرآیند اجرای ارزیابی

پرسش‌های کلی

اهداف و کلیات طرح رتبه‌بندی معلمان

هدف قانون رتبه‌بندی معلمان چیست؟
– اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان
– بهبود سطح معیشتی معلمان با استقرار نظام پرداخت براساس تخصص و شایستگی
– کمک به افزایش دانش، بینش و مهارت‌های تعلیم و تربیت
– تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی معلمان
– توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان

زمان 5 ساله برای عبور از یک رتبه به رتبه دیگر برای چیست؟
– طبق قانون هر 5 سال یکبار ارزشیابی هر فرد صورت می‌گیرد و در طی این مدت افراد برای ارتقاء شایستگی‌های مختلف و کسب تجربه اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا در رتبه بالاتری قرار گیرند.

شیوه‌نامه موضوع تبصره 3 آیین‌نامه، برای مصادیق رفتاری و عملکردی مانند ضمن خدمت، مدرک تحصیلی و … و آیین‌نامه اجرایی مربوطه، چه زمانی ابلاغ می‌شود؟
– مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری ابلاغ 1401/05/31 مورخ 210/913342 طی نامه شماره 913342/210، قابل دریافت در پورتال این مرکز به آدرس edari.medu.ir شده است.

مدارک و مستندات مربوط در چه بازه زمانی (از ابتدای استخدام یا تاریخ خاصی) باید بارگذاری شود؟
– از ابتدای استخدام لغایت 1400/06/31

زمان‌بندی اجرای رتبه‌بندی

تاریخ نهایی صدور احکام با رتبه‌بندی چه زمانی است؟
– به محض تمام شدن ارزیابی و تأیید هیئت ممیزه احکام صادر خواهد شد.

چه کسانی مسئول پاسخگویی به همکاران در وزارت‌خانه، ادارات کل و مناطق هستند؟
– در هر استان و منطقه میزکار رتبه‌بندی تشکیل شده است. همچنین برگزاری جلسات مجازی در بستر شاد نیز طبق برنامه از سوی وزارت‌خانه، ادارات کل و مناطق برگزار می‌شود.

پرسش‌های مرتبط با سامانه

پرسش‌های فنی

اگر کسی مدارک را بارگذاری نکند چه می‌شود؟
– هیئت ممیزه در رابطه با این افراد تصمیم‌گیری خواهد نمود.

نام کاربری و رمز برای ورود به سامانه چیست؟
– نام کاربری سامانه کد ملی و کلمه عبور به سامانه همان کلمه عبور سامانه پروفایل (profile.medu.ir) است. در صورت فراموشی کلمه عبور، از قسمت “بازیابی کلمه عبور” کلمه عبور جدید دریافت نمایید.

در صورت بروز مشکل، چطور از خدمات پشتیبانی استفاده کنیم؟
– در صورت نیاز به پشتیبانی در استفاده از سامانه، از لینک “ورود به نرم‌افزار پشتیبانی” استفاده نمایید.

در صورت عدم دسترسی به رایانه چه کنیم؟
– تمامی معلمان گرامی که دسترسی به رایانه جهت تکمیل فرم ندارند، می‌توانند از امکانات واحدهای آموزشی محل خدمت خود استفاده نمایند.

بعد از بارگذاری مدارک و مستندات توسط همکاران آیا امکان ویرایش و اضافه یا کم نمودن مدارک وجود دارد یا خیر؟
– در صورتی که تیک تأیید نهایی زده شود، امکان ویرایش وجود دارد. از تاریخ 10/6 تا 20/6

آیا سامانه رتبه‌بندی با سیستم پرسنلی لینک بوده و پس از تعیین رتبه فرد در سامانه مذکور، رتبه افراد در سیستم پرسنلی جهت صدور حکم قابل مشاهده است؟
– بله

آیا افراد مشمول قانون رتبه‌بندی بر اساس زمان اعلام شده بایستی مدارک را بارگذاری نمایند یا این که زمان خاصی برای آنها در نظر گرفته می‌شود؟
– بله، بارگذاری مدارک بر اساس زمان‌بندی اعلام شده می‌باشد.

آیا تدبیری برای نفراتی که از تاریخ اجرا این حکم جابجا شده‌اند، که نیاز به جابجایی اطلاعات پرسنل نباشد، اندیشیده شده است؟
– بله. بر اساس اطلاعات موجود در منطقه‌ای که در آن خدمت می‌کنند در سامانه مربوطه بارگذاری می‌شود. نیروی انتقال موقت توسط منطقه مبدأ انجام می‌شود.

بخش‌های خوداظهاری

آیا خوداظهاری امتیاز مستقیم در رتبه‌بندی دارد؟
– پس از خوداظهاری معلم، تأیید مدیر مستقیم و ارزیاب نیاز است.

بخش دستاوردها، خلاقیت و نوآوری علمی

لطفاً در مورد بخش دستاورد، خلاقیت و نوآوری توضیح و مستندات و نحوه ارزیابی آن توضیح دهید؟
– حداکثر سه مورد از بهترین دستاوردهای خود را در زمینه طراحی و تولید نرم‌افزار، ساخت ابزارها و تجهیزات، ساخت وسایل کمک آموزشی، تربیتی و کمک توانبخشی، طراحی، تولید و تدوین بسته‌های یادگیری و درسنامه و سایر موارد، در قسمت شرح توضیح مختصری نوشته و فایل دستاورد بارگذاری گردد. برای کسب امتیاز کامل، سطح کیفی دستاورد از اهمیت به‌سزایی برخوردار می‌باشد. ارزیاب کیفیت دستاوردها را بررسی خواهد نمود.

بخش پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد

آیا پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا دکتری نیز در بخش پژوهش‌ها قابل قبول است؟
– حداکثر پنج مورد از باکیفیت‌ترین پژوهش‌ها از بین اقدام‌پژوهی، درس‌پژوهی و روایت‌پژوهی، که دارای تأییدیه از مدرسه، منطقه، استان یا کشور می‌باشد، انتخاب و شماره نامه تأییدیه ثبت گردد. پژوهش‌های غیر از اقدام‌پژوهی و درس‌پژوهی در روایت‌پژوهی، در سطح مدرسه و به جای شماره نامه کد 5000 ثبت شود. برای ثبت پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با آموزش و پرورش، در روایت‌پژوهی، در سطح مدرسه به جای شماره نامه کد 6000 ثبت شود.

بخش تألیف و تدوین مقاله

آیا برای دریافت رتبه 5 حتماً باید تألیف کتاب و دو مورد مقاله‌نویسی ثبت شود یا اینکه امتیازات بندهای دیگر می‌تواند امتیازات موارد مطروحه را جبران کند؟
– مطابق با جداول شیوه‌نامه و راهنمای تکمیل سامانه، امتیازات سایر بندها در برخی موارد می‌تواند امتیاز موارد مطروحه را جبران کند.

بخش مدرک تحصیلی

در خصوص بارگذاری آخرین مدرک تحصیلی شفاف‌سازی شود.
– آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده تا قبل از تاریخ 1400/06/31 که در حکم پرسنلی اعمال گردیده است، در سامانه قابل مشاهده می‌باشد. در صورتی که این مدرک، با مدرک ثبت شده در حکم پرسنلی شما مغایرت دارد، به کارشناسی امور اداری محل خدمت مراجعه شود. در صورتی که مدرک بالاتری اخذ شده است که در حکم پرسنلی اعمال نگردیده در بخش مربوطه در سامانه بارگذاری شود.

در امتیاز بندی امتیاز مدرک تحصیلی 80 نمره با 20 نمره دانشگاه فرهنگیان، یعنی ارشد و دکتری دانشگاه فرهنگیان هم امتیاز می‌شوند؟
– بله

آیا امتیاز مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه آزاد یا سایر دانشگاه‌ها متفاوت است؟
– خیر

آیا گواهینامه آزمون جامع دکترای تخصصی به عنوان مدرک بعد از کارشناسی ارشد قابل قبول می‌باشد؟
– خیر، فقط اخذ مدرک می‌باشد.

اگر رشته دبیری در دانشگاه تحصیل کرده باشد، می‌توان به عنوان تربیت دبیر درج کرد؟
– خیر، فقط تحصیل در دانشگاه‌های تربیت دبیر می‌باشد.

آیا اخذ مدرک از دانشسرا، مراکز تربیت معلم و دانشگاه شهید رجائی 20 امتیاز دارد؟ آیا این بند علاوه بر امتیاز مدرک اصلی می‌باشد؟
– بله. صرفاً برای مدارک تحصیلی پایین‌تر از دکتری و تا سقف 80 امتیاز، در نظر گرفته شده است.

امتیاز مدرک تحصیلی برای جانبازان، آزادگان، رزمندگان و فرزندان شهدا، یک مدرک تحصیلی بالاتر لحاظ می‌شود یا خیر؟
– خیر، مدارک واقعی و اصلی ملاک عمل می‌باشد.

بخش مشارکت در کارگروه‌ها و شوراها

مستندات مربوط به فعالیت‌هایی که برای سال‌های قبل بوده و مدیر قبلی بازنشسته شده یا در قید حیات نیستند و دفتر اندیکاتور نیز امحا شده را چگونه بارگذاری کنیم؟
– مدیر مستقیم فعلی می‌تواند نامه‌ای تنظیم کند و فعالیت‌های قبلی شما را شرح دهد و نامه را شماره‌گذاری کند. مدیر به این نکته توجه داشته باشد که در متن نامه تاریخ فعالیت دبیر محترم را قید کند.

آیا مدیر اختیار صدور گواهی حضور مربوط به شوراها، ستاد تربیتی و موارد دیگر را دارد؟
– بله

همکارانی که در سال‌های مختلف در موقعیت‌های مختلف همکاری داشته‌اند اما حکم و ابلاغی صادر نشده است، در بارگذاری مدارک چگونه می‌توان این مستندات را از ادارات دریافت کرد؟
– در صورت نداشتن شماره نامه، گزارش کامل فعالیت با کد 7000 در سامانه ثبت شود.

در بخش تقدیرنامه‌ها فقط شماره نامه و تاریخ قابل درج است و نیازی به بارگذاری مدرک نیست. صحت و سقم این مدارک چگونه تشخیص داده می‌شود؟
– مدیر آموزشگاه به عنوان ارزیاب اولیه اصل مدارک را رویت و در سامانه امتیاز این بخش را به فرد اختصاص می‌دهد.

آیا مدارک مرتبط با فعالیت‌های اجرایی در انتخابات در قسمت کارگروه‌ها و مشارکت‌ها پذیرفته می‌شود؟
– بله

تأییدیه شرکت در جلسه شورای مدرسه، انجمن اولیا و… برای مدیران مدارس و مدیر آموزگاران توسط چه کسی صادر می‌شود؟
– تمامی تأییدیه‌ها در سطح مدرسه توسط مدیر صورت می‌گیرد.

افرادی که در پستی (به‌طور مثال سرگروه آموزشی منطقه، گواهی‌های بسیج و …) به‌طور مستمر حضور داشته‌اند، ابلاغ داشته‌اند، آیا باید مدارک را جداگانه بارگذاری کنند؟
– بله

بخش یادگیری مستمر

لطفاً در مورد یادگیری مستمر توضیح و مستندات و نحوه ارزیابی آن توضیح دهید؟
– حداکثر شش مورد از مستندات مرتبط با موارد زیر بارگذاری گردد:
– تلاش مستمر برای کسب دانش، مهارت و تخصص (آموزشی و پرورشی) که به بهبود عملکرد در انجام وظایف شغلی شده است.
– فعالیت‌های دانشی یا مهارتی (آموزشی و پرورشی) گذشته است که در راستای بهبود عملکرد بوده است.
– گواهی‌های کسب و ارتقای دانش، مهارت و تخصص (آموزشی و پرورشی) که غیر از ضمن خدمت و در محیط خارج از مدرسه به دست آمده است.
– نشان دادن تعهد به یادگیری مداوم و رشد خود و دیگران: تعهد را برای رشد و پیشرفت فردی خود و همین‌طور همکاران یا دانش‌آموزان نشان می‌دهد.
– فعالیت‌های دانشی یا مهارتی (آموزشی و پرورشی) فعلی است که در راستای بهبود عملکرد می‌باشد.
– گواهی‌های نشان دهنده شروع فرایند کسب و ارتقای دانش، مهارت و تخصص (آموزشی و پرورشی) که غیر از ضمن خدمت و در محیط خارج از مدرسه به دست آمده است.
– مشارکت داوطلبانه و مشتاقانه با تجربیات مدرسه: مشارکت برای کسب و انتقال دانش در محیط مدرسه نشان می‌دهد.
– فعالیت‌های آموزشی و پرورشی شما در محیط مدرسه که به صورت داوطلبانه و خارج از وظایف مشخص شده انجام می‌پذیرد.
– تجربیات در این حوزه حداکثر در یک صفحه نوشته، عکس گرفته و بارگذاری گردد.

گواهی‌های شرکت در کنفرانس‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌ها، دوره‌ها، مسابقات مهارتی و … که معلم شرکت کرده است.
– گواهی حضور کافی است.

بخش کسب مقام در مسابقات، رویدادها و جشنواره‌ها

در خصوص عنوان کارمند نمونه رتبه اول تا سوم و سطح چگونه مشخص می‌شود؟
– صرف ارائه مدرک معلم پژوهشگر یا کارمند نمونه (بر اساس سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری) نمره کامل آن بخش را می‌گیرد.

بخش سنوات خدمت

آیا بخشنامه و دستورالعمل در ارتباط با اعمال سنوات دوره نظام وظیفه در سامانه رتبه‌بندی وجود دارد؟
– خیر، سنوات تجربی ملاک امتیاز این بخش است.

آیا سنوات خدمت در سایر دستگاه‌های دولتی و دوران تحصیل هم دارای امتیاز می‌باشد یا خیر؟
– خیر. سنوات تجربی ملاک محاسبه می‌باشد.

چرا بحث خدمت در مناطق محروم روستایی در رتبه‌بندی دیده نشده است؟
– طبق تبصره ذیل ماده 5 قانون رتبه‌بندی، به ازای هر سال خدمت تمام وقت در این مناطق، دوره خدمت 3 ماه کاهش می‌یابد.

آیا برای دریافت رتبه‌های دانشیار معلم (4) و استاد معلم (5) سابقه پایه در نظر گرفته شده است یا با هر سابقه‌ای می‌توان این رتبه‌ها را کسب نمود؟
– بنا بر تبصره 5 ماده 3 قانون، حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه دانشیار معلم 15 سال و استاد معلم 21 سال لازم است.

ارزیابی عملکرد سالانه آموزشی و اداری

نمره ارزشیابی افرادی که در 2 سال اخیر در مرخصی بوده‌اند، چگونه محاسبه می‌شوند؟
– ملاک آخرین ارزشیابی قبل از مرخصی خواهد بود.

تکلیف همکارانی که در سال تحصیلی 98-99 و 99-1400 در مرخصی زایمان (مرخصی با حقوق) بوده‌اند و ارزشیابی سالانه ندارند چیست؟
– ملاک آخرین ارزشیابی قبل از مرخصی خواهد بود.

با توجه به ثبت نمرات ارزشیابی در سیستم پرسنلی، نمره در سامانه قابل مشاهده نمی‌باشد؟
– در صورت عدم مشاهده به کارشناسی امور اداری محل خدمت مراجعه نمایید.

بخش سابقه تدریس به همکاران

در سامانه مواردی همچون تدریس به همکاران محدودیت تعداد ثبت مدارک وجود دارد. آیا این کار باعث نمی‌شود همکار امتیاز کامل را نگیرد؟
– با توجه به امکان بارگذاری 10 مورد و سقف امتیاز 20، هر مورد 3 امتیاز کفایت می‌کند.

بخش دوره ضمن خدمت

برای مستندات بخش دوره ضمن خدمت نیاز به چه مدارکی است؟
– ساعات ضمن خدمت به صورت سیستمی ثبت خواهد شد. در صورت مغایرت، به کارشناسی برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی منطقه مراجعه فرمایید؛ این مورد تا تاریخ 1400/06/31 محاسبه گردیده است.

پرسش‌های اداری

مشمولین طرح رتبه‌بندی معلمان

لطفاً در خصوص تعیین تکلیف نیروهای طرح مهرآفرینان توضیحاتی بیان فرمایید.
– تعیین تکلیف این نیروها، در دست بررسی می‌باشد که به محض حصول نتیجه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آیا همکاران قراردادی که شماره پرسنلی دارند، شامل رتبه‌بندی می‌شوند؟
– خیر

کدام دسته از فرهنگیان مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند؟
– الف) رسته اداری و مالی
– ب) رسته خدمات
– ج) مأمور به سایر دستگاه‌ها با پرداخت حقوق از مقصد
– د) مرخصی بدون حقوق، انفصال، غیبت غیرموجه و قطع حقوق به هر دلیل
– ه) مأمور به خارج از کشور
– و) حق‌التدریس، قراردادی، سربازمعلم و دانشجومعلم

همکارانی که در 1400/06/31 بازنشسته شدند و مبلغ علی‌الحساب برایشان واریز شده است، مشمول رتبه‌بندی می‌شوند؟
– بله

همکاران مأمور از 1400/07/01 چگونه مشمول رتبه‌بندی می‌شوند؟
– اگر پرداخت حقوق از مقصد باشد، مشمول رتبه‌بندی نمی‌شود.

آیا همکارانی که به صورت موقت در سازمان یا ادارات دیگر مأمور به خدمت شده‌اند، مشمول رتبه‌بندی می‌شوند؟
– خیر، تا زمانی که در مأموریت به سر می‌برند و حقوقشان را از مقصد دریافت می‌کنند، مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند.

چه معلمانی می‌توانند وارد سامانه شوند؟
– تمامی معلمان گرامی که در حکم پرسنلی آنها از کلمات معادل معلم (آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی و …) استفاده شده است امکان ورود به سامانه و تکمیل فرم را دارند.

بر اساس تبصره 2 ماده 5 آیین‌نامه افراد جدیدالاستخدام به صورت پیمانی بکارگیری خواهند شد و تبدیل وضعیت آنها منوط به کسب امتیازات رتبه‌بندی معلمان و با رعایت سایر قوانین مربوط خواهد بود و ارزیابی آنها صرفاً پس از دو دوره ارزیابی سالانه صورت می‌پذیرد. آیا این قبیل افراد بعد از دو سال سابقه تجربی مشمول رتبه‌بندی می‌شوند یا از ابتدای استخدام؟
– از روزی که استخدام پیمانی می‌شوند مشمول رتبه‌بندی می‌گردند. در مورد اینکه پیمانی هستند اگر از پیمانی به رسمی تبدیل وضعیت شوند باید دو دوره را بگذرانند.

آیا مأمورین به تحصیل تمام وقت و مأمورین به بسیج، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، دفاتر نمایندگان مجلس، سازمان دانش‌آموزی، دانشگاه فرهنگیان و ائمه جمعه مشمول رتبه‌بندی می‌باشند؟
– بله، در صورت مأمور با حفظ پست سازمانی و دریافت حقوق از مبدأ مشمول رتبه‌بندی می‌شود.

مأمورین به مدارس خارج از کشور (اصلی و تبعی) مشمول رتبه‌بندی هستند یا خیر؟
– به مأمورانی که حقوق ارزی (نیروی اصلی) دریافت می‌کنند رتبه‌بندی تعلق نمی‌گیرد.

نیروهای پیمانی مشمول که در وضعیت مرخصی زایمان بوده و حقوق خود را از تأمین اجتماعی دریافت می‌نمایند، می‌توانند مدارک خود را بارگذاری نمایند یا خیر؟
– نیروهای پیمانی می‌توانند فرایند رتبه‌بندی را طی نمایند.

افرادی که در حال حاضر در وضعیت مرخصی بدون حقوق هستند می‌توانند مدارک خود را بارگذاری نمایند یا خیر؟
– خیر

بازنشستگانی که در تاریخ 1400/07/01 بازنشسته شده‌اند، آیا شامل رتبه‌بندی می‌شوند یا خیر؟ چگونه؟
– بله، همانند سایر کارکنان به حسب مدت اشتغال.

افرادی که از تاریخ 1401/07/01 به بعد در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند لازم است برای رتبه‌بندی اقدامی انجام دهند یا خیر؟
– از تاریخ استخدام مشمول رتبه‌بندی می‌شوند و پس از صدور حکم پرسنلی امکان بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان برای آنها فراهم می‌گردد.

آیا احکام بازنشستگان سال 1400 با توجه به نزدیک بودن پرداخت یاداشت پایان خدمت به یاداشت پایان خدمت این عزیزان می‌رسد؟ و آیا در پرداخت یاداشت لحاظ رتبه‌بندی خواهد شد؟
– با توجه به اصلاحیه حکم تفاوت یاداشت هم پرداخت می‌شود.

آیا تماس لازم با صندوق‌های بازنشستگی جهت لحاظ نمودن یا ننمودن رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی صورت پذیرفته است یا خیر؟
– رتبه‌بندی مشمول کسور می‌باشد و در حقوق بازنشستگی اعمال می‌گردد.

پرسش‌های پیرامون نحوه ارزیابی

ثبت‌نام و انتخاب ارزیابان

آیا از میان اعضای شرکت‌کننده در دوره تربیت ارزیاب (متربیان کانون ارزیابی) همه عزیزان به عنوان ارزیاب به کار گرفته خواهند شد؟
– خیر، شرط انتخاب شدن به عنوان ارزیاب حرفه‌ای، قبولی در آزمون پایانی دوره آموزشی است که گواهینامه آن توسط سازمان آموزش مدیریت دولتی صادر خواهد شد.

در خصوص مزایای مالی و شغلی تیم ارزیابان آموزش و پرورش توضیح بفرمایید.
– بر اساس شرح وظایف دریافتی و گزارش انجام کار از سوی هیئت ممیزه و تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

نسبت تعداد ارزیابان به تعداد کل معلمین جهت ارزیابی چگونه است؟
– به ازای هر 600 نفر پرسنل، 3 ارزیاب عمومی، 1 ارزیاب حرفه‌ای و 1 ارزیاب حرفه‌ای اختصاص یافته است.

فرآیند اجرای ارزیابی

همکاری که در مهر ماه به مدرسه دیگری منتقل شود، در بخش نظر مدیران، کدام یک از مدیران بایستی ایشان را ارزیابی کنند؟
– ملاک ارزشیابی، مدیر فعلی است.

نحوه همکاری ارزیابان در فرایند ارزیابی چگونه است؟
– ارزیابان پس از گذراندن موفقیت‌آمیز دوره آموزشی، طبق شرح وظایف ابلاغی از سوی هیئت ممیزه انجام وظیفه خواهند نمود.

آیا ارزیابان بومی هر منطقه و استان، معلمان همان منطقه و استان را ارزیابی می‌کنند؟
– بله، در صورت کمبود و یا نیاز به ارزیاب از ارزیابان استان‌های هم‌جوار استفاده خواهد شد.

ارزیابی ارزیابان توسط چه کسانی انجام می‌شود؟
– در پایان دوره آموزش ارزیابان، ارزیابانی که تأییدیه را گرفته‌اند سایرین را ارزیابی می‌کنند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *