تنوع موقعیتهای یادگیری؛ رویکرد جدید آموزش و پرورش

ضرورت ایجاد موقعیتهای تربیتی متنوع
حجتالاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تأکید کرد که یکی از مهمترین برنامههای معاونت پرورشی، ایجاد تنوع در موقعیتهای یادگیری است. این امر میتواند تأثیرگذاری بیشتری بر تربیت دانشآموزان داشته باشد.
نقش مسجد و مدرسه در تربیت دانشآموزان
وی با اشاره به پیوند بین مسجد و مدرسه، آن را یکی از نیازهای مهم تربیتی جامعه دانست و افزود که مدرسه باید به کانون تربیتی محله تبدیل شود.
نمونهای از موقعیتهای تربیتی موفق
به نوشته اخبار فرهنگیان و به نقل از ایسنا پورثانی حضور ۶۷۰ دانشآموز در مراسم حج نائبالزیاره را یکی از نمونههای موفق موقعیتهای یادگیری برشمرد که نقش مهمی در تربیت دینی و اجتماعی آنها دارد.
تربیت؛ اولویت اصلی نظام آموزشی
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد که سند تحول بنیادین بر اهمیت “تربیت” به جای تفکیک آموزش و پرورش تأکید دارد و حتی پیشنهاد تغییر نام این وزارتخانه به “وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی” مطرح شده است.
حرکت بهسوی تربیت تمامساحتی
وی خاطرنشان کرد که هدف اصلی، پرورش دانشآموزانی با ابعاد مختلف شخصیتی است تا استعدادهای بالقوه آنان شناسایی شده و در مسیر آرمانهای بلند تربیتی هدایت شوند.