جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کمبود ۷۰ هزار مشاور در مدارس؛ رشد ۳۰۰ درصدی اعتبار حوزه پرورشی

افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبار حوزه پرورشی در سال ۱۴۰۳
معاون سابق وزیر آموزش‌وپرورش از افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبار حوزه پرورشی در سال ۱۴۰۳ خبر داد. حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که این رشد اعتباری یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این معاونت بوده است.

کمبود ۷۰ هزار مشاور در مدارس کشور
پورثانی با اشاره به کمبود شدید مشاوران در مدارس گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار مشاور در مدارس فعالیت دارند، در حالی که طبق قانون، این تعداد باید به ۴۹ هزار نفر افزایش یابد. بر اساس آمار قانون احیای معاونت پرورشی، حدود ۷۰ هزار مربی پرورشی کمبود داریم.

تصویب قانون مهارت‌آموزی در هیئت دولت
به نوشته اخبار فرهنگیان، وی با اشاره به تصویب قانون مهارت‌آموزی در هیئت دولت گفت: این قانون فرصتی برای ایجاد مهارت در هر دانش‌آموز است. به گفته او، کانون‌ها و مسابقات دانش‌آموزی در راستای شناسایی استعدادها طراحی شده‌اند تا دانش‌آموزان بتوانند در مسیر استعدادهای خود هدایت شوند و به کارآفرینی دست یابند.

تمرکز بر هدایت تحصیلی و کارآفرینی دانش‌آموزان
پورثانی تاکید کرد که در هدایت تحصیلی نیز هدف اصلی، آموزش مهارت‌های مورد نیاز به دانش‌آموزان و کمک به کارآفرینی آن‌هاست. وی افزود: در جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی تلاش می‌شود که دانش‌آموزان به‌صورت عملی در فعالیت‌ها شرکت کرده و حتی تجربه تدریس را کسب کنند.

برنامه‌ریزی برای جبران کمبود مشاوران پرورشی
پورثانی با اشاره به قول سازمان اداری و استخدامی برای جذب سالانه ۱۱ هزار مشاور پرورشی طی چهار سال آینده گفت: هنوز مجوزهای بعدی صادر نشده اما معاونت در تلاش است این کمبود را از طریق آزمون و ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان جبران کند.

دستاوردهای مهم معاونت پرورشی در سال ۱۴۰۳
پورثانی در ادامه، برخی از مهم‌ترین اقدامات معاونت پرورشی در سال ۱۴۰۳ را برشمرد:
رشد ۳۰۰ درصدی اعتبار حوزه پرورشی
جذب بیش از ۱۴ هزار نیروی پرورشی پس از ۱۲ سال
اجرای طرح مدرسه‌محوری و انتقال مهارت‌های پرورشی به مدارس
برنامه‌ریزی مبتنی بر حل مسائل حوزه پرورشی
تشکیل حلقه‌های میانی در حوزه پرورشی برای نخستین بار
وی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده، باشگاه دانش‌آموزی و باشگاه مربیان تشکیل شود تا فرآیند دانش‌آموزمحوری در فعالیت‌های پرورشی تقویت شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *