جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

وزیر آموزش و پرورش بر حذف تنبیه بدنی و رفتارهای پرخاشگرانه در مدارس تأکید کرد

1. سیاست جدید آموزشی:
– تأکید بر حذف کامل برخورد فیزیکی با دانش‌آموزان
– لزوم برخورد قاطع با مدارس پرخاشگر
– تغییر نگاه به دانش‌آموز به عنوان “ولی‌نعمت” نظام آموزشی

2. دیدگاه مسئولان:
– علی فلاحتکار (قائم مقام معاون وزیر):
* “نوجوان باید خود را بخشی از پازل پیشرفت کشور ببیند”
* “آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی از غفلت از ظرفیت‌های نوجوانان است”
* “مقایسه آسیب‌های اجتماعی دهه ۶۰ با امروز نشان‌دهنده تغییر نگاه به نوجوانان است”

3. راهکارهای پیشنهادی:
– بازتعریف هویت دانش‌آموزی با رویکرد دینی و ملی
– طراحی برنامه‌های مشارکتی برای نقش‌آفرینی فعال دانش‌آموزان
– گفتمان‌سازی در سطح جامعه و نظام آموزش و پرورش

4. مواجهه با چالش‌ها:
– دو رویکرد پیشنهادی:
* *ایجابی:* تقویت رسالت تربیتی مدارس
* *سلبی:* برخورد با مدارس پرخاشگر
– تأکید بر محدود بودن تعداد مدارس مشکل‌دار

5. حمایت‌های دولتی:
– تأکید شخص وزیر آموزش و پرورش بر این سیاست‌ها
– پیگیری جدی دولت برای تحول در نگاه به دانش‌آموزان

تحلیل تغییرات:
به نوشته اخبار فرهنگیان، سیاست جدید نشان‌دهنده تحول اساسی در نگرش به دانش‌آموزان است که از “شیء تربیتی” به “سرمایه ملی” تغییر یافته است. این تغییر پارادایم نیازمند بازنگری در روش‌های مدیریت مدارس و شیوه‌های تعامل معلمان با دانش‌آموزان خواهد بود.

چالش‌های پیش‌رو:
– مقاومت احتمالی برخی مدارس در تغییر روش‌های سنتی
– نیاز به آموزش گسترده فرهنگیان
– لزوم ایجاد سازوکارهای نظارتی مؤثر

این تغییرات در راستای تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور و همسو با سیاست‌های کلان دولت در توجه به حقوق شهروندی انجام می‌شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *