جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

ارتقای نمرات امتحانات نهایی و عدالت آموزشی در دستور کار آموزش‌وپرورش

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴، تمرکز خود را بر ارتقای کیفیت آموزشی، توانمندسازی معلمان، توسعه مهارت‌آموزی و افزایش میانگین نمرات امتحانات نهایی گذاشته است. سیدمصطفی آذرکیش، عضو شورای عالی آموزش و پرورش، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت.

رویکردهای نوین برای توانمندسازی معلمان
آذرکیش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، تأکید کرد:
استفاده از فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و روش‌های نوآورانه گروهی در آموزش در دستور کار قرار گرفته است.
توانمندسازی معلمان از طریق ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای، توسعه آموزش‌های جدید و بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان پیگیری می‌شود.
روحیه پژوهشگری میان معلمان و دانش‌آموزان تقویت خواهد شد.

ارتقای میانگین نمرات امتحانات نهایی
به نوشته اخبار فرهنگیان، آذرکیش اعلام کرد:
یکی از اهداف مهم در سال آینده، افزایش میانگین نمرات امتحانات نهایی دوره متوسطه است.
این اقدام طبق تکالیف برنامه هفتم توسعه و با رویکرد پوشش حداکثری تحصیلی در شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش انجام می‌شود.

توسعه آموزش مهارتی در مدارس
در ادامه، وی افزود:
مهارت‌آموزی فقط محدود به هنرستان‌ها نخواهد بود و باید به همه دانش‌آموزان آموزش‌هایی در زمینه‌های علمی، فنی، شغلی و ورزشی داده شود.
ارتقای سهم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش یکی از برنامه‌های کلیدی سال ۱۴۰۴ است.

توسعه الگوی «مدرسه تراز»
عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به برنامه‌های تحولی گفت:
توسعه الگوی مدرسه تراز مبتنی بر سند تحول بنیادین، به صورت جدی در سال ۱۴۰۴ دنبال خواهد شد.
در این الگو، هم کیفیت آموزش در کلاس درس و هم تقویت مدیریت آموزشی مدنظر است.
مناطق محروم در اولویت این برنامه قرار دارند و با کمک خیرین، منابع دولتی و دستگاه‌های اجرایی ارتقای کیفیت خواهند یافت.

چشم‌انداز آینده با مشارکت جامعه
آذرکیش در پایان تأکید کرد:
تحقق عدالت آموزشی و افزایش کیفیت مهارت‌آموزی نیازمند مشارکت معلمان، مدیران، خانواده‌ها و جامعه است.
امید می‌رود در سال آینده با اجرای این برنامه‌ها، شاهد تحولی چشمگیر در نظام آموزشی کشور باشیم.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *