بسته خبری خراسان رضوی: از مقابله با آسیبهای اجتماعی تا تقویت نقش معلمان

کاهش آسیبهای اجتماعی، سلامت فرهنگیان، توانمندسازی مدیران و تحول نقش معلمان، محور بسته خبری آموزشوپرورش خراسان رضوی امروز است.
تحولگرایی، سلامت، و همافزایی در آموزشوپرورش خراسان رضوی
✅ مقابله با آسیبهای اجتماعی دانشآموزی
🔹 مصطفی اسدی خواستار گزارشهای دقیق و اقداممحور دستگاهها برای کاهش آسیبهای اجتماعی دانشآموزی شد.
🔹 تأکید بر رصد دقیق، خدمات حمایتی هدفمند و همکاری با نهادهایی مانند بهزیستی، کمیته امداد و علوم پزشکی.
🔹 سمیه ابراهیمی نیز آسیبهای اجتماعی را مسئلهای ملی دانست و بر لزوم همکاری فراقوهای تأکید کرد.
🔹 استفاده از هوش مصنوعی در مشاوره، ارتقای سواد رسانهای و تقویت تبادل داده بین نهادها از اولویتهای طرح «نماد» است.
✅ نشاط و سلامت فرهنگیان با رقابتهای ورزشی
فرهنگیان در مسابقات بسکتبال، فوتسال، والیبال و کوهپیمایی شرکت کردند.
محسن قطبی گفت:
🔹 سلامت معلمان، پیشنیاز آموزش کیفی است.
🔹 فعالیتهای ورزشی فرهنگیان در راستای اجرای سند تحول بنیادین است.
✅ توانمندسازی مدیران مدارس هیئت امنایی
دورهای با حضور محمد خرم برگزار شد تا مدیران مدارس هیئت امنایی با محورهای زیر آشنا شوند:
🔹 نظارت مؤثر بر هیئتهای امنا
🔹 برنامهریزی سالانه با توجه به شرایط اقتصادی خانوادهها
🔹 تصمیمسازی مالی در مدارس
✅ جایگاه راهبردی آموزشوپرورش در برنامه دولت
در دو نشست جداگانه، اسدی تأکید کرد:
🔹 آموزشوپرورش در اولویت دولت و رئیسجمهور قرار دارد.
🔹 معلمان، محور تحول آموزش کشور هستند.
🔹 برای تربیت مؤثر، باید خانواده، مدرسه و جامعه هماهنگ عمل کنند.
✅ تغییر نقش معلمان از آموزگار به مربی تحول
عدالتجو با اشاره به مدارس شبانهروزی:
🔹 معلمان باید به مربیان تحولی تبدیل شوند.
🔹 هوش مصنوعی، طراحی ربات و مدیریت تحولگرا از نیازهای مدارس امروز است.
🔹 مدارس شبانهروزی بهعنوان الگوی تربیتی باید تقویت شوند.