برنامهریزی برای گنجاندن هوش مصنوعی در برنامههای درسی مدارس

اهمیت هوش مصنوعی در آموزش
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مصطفی آذرکیش، از اهمیت ویژه هوش مصنوعی در آموزش سخن گفت و اعلام کرد که این وزارتخانه در حال برنامهریزی برای گنجاندن این موضوع در برنامههای درسی است. به گفته وی، هوش مصنوعی میتواند نقش چشمگیری در بهبود کیفیت آموزش و تقویت مهارتهای دانشآموزان داشته باشد.
هدف از گنجاندن هوش مصنوعی در دروس مدرسه
آذرکیش هدف از گنجاندن هوش مصنوعی در برنامههای درسی را استفاده دانشآموزان از ابزارهای هوش مصنوعی و تقویت مهارتهای تفکر الگوریتمی و برنامهنویسی عنوان کرد. وی اضافه کرد که تلاش میشود تا دانشآموزان قادر به ساخت ابزارهای هوش مصنوعی خود شوند و مهارتهای برنامهنویسی در آنها تقویت گردد.
تلاش برای بهروزرسانی محتواهای آموزشی
به نوشته اخبار فرهنگیان ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل کارگروههایی در شورای عالی آموزش و پرورش برای بهروزرسانی محتواهای آموزشی، افزود که این اقدام بهمنظور آمادهسازی دانشآموزان برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی صورت میگیرد.
هدایت تحصیلی و برنامهریزی دقیق برای امتحانات نهایی
آذرکیش همچنین به هدایت تحصیلی مناسب دانشآموزان اشاره کرد و گفت که این هدایت بر اساس چهار عامل استعداد، علاقه، نیاز جامعه و امکان اجرا انجام میشود. وی همچنین از آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی، کاهش نابرابری آموزشی و توسعه هوش مصنوعی در مدارس خبر داد.
سند ملی هوش مصنوعی و تکالیف وزارت آموزش و پرورش
وی در ادامه توضیح داد که سند ملی هوش مصنوعی تکالیفی برای دستگاهها، از جمله وزارت آموزش و پرورش، تعیین کرده است. این وزارتخانه با همکاری دیگر نهادها، بهویژه در زمینه بهروزرسانی و ارتقاء محتواهای آموزشی، در تلاش است تا دانشآموزان را برای دنیای آینده آماده کند.