بازنگری در آموزش/آمادگی دانشآموزان برای عصر هوش مصنوعی

تحول در برنامههای درسی برای همگامسازی با هوش مصنوعی
یک استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید متناسب با نیازهای عصر هوش مصنوعی تغییر کند، گفت: مدارس دیگر نمیتوانند تنها با ارائه دادهها و اطلاعات به دانشآموزان، نقش آموزشی مؤثری داشته باشند.
نیاز به تغییر در تعریف مدرسه و شیوه آموزش
دکتر مهرمحمدی، استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس، بیان کرد:
روشهای سنتی تدریس که صرفاً بر انتقال دادهها و اطلاعات متمرکز هستند، در دنیای امروز جذابیت و کارایی خود را از دست دادهاند.
باید تعریف جدیدی از مدرسه و نقش معلم ارائه شود تا بتواند در کنار فناوریهای نوین و هوش مصنوعی، به تربیت دانشآموزان کمک کند.
پیوند برنامه درسی و تربیت معلم
به نوشته اخبار فرهنگیان و به نقل از ایسنا برنامههای درسی و آموزش معلمان باید مکمل یکدیگر باشند تا معلمان بتوانند محتوای آموزشی را به شکل مؤثری ارائه دهند.
تحول آموزشی نیازمند معلمان توانمند و آموزشدیده است که بتوانند دانشآموزان را برای رقابت و استفاده هوشمندانه از فناوریهای نوین آماده کنند.
نقش آموزشوپرورش در دنیای تکنولوژی
در دنیایی که هوش مصنوعی و فناوری در حال پیشرفت سریع هستند، باید روی اهداف آموزشی تمرکز شود تا دانشآموزان بتوانند نهتنها از این تکنولوژی استفاده کنند، بلکه در توسعه آن نقش داشته باشند.
لازم است که محتوای درسی و شیوههای تدریس بازنگری شوند تا آموزشوپرورش بتواند پاسخگوی نیازهای آینده باشد.
آموزش سنتی دیگر پاسخگو نیست
دکتر مهرمحمدی هشدار داد که مدارس سنتی که فقط روی انتقال اطلاعات تمرکز دارند، دیگر برای نسل جدید جذابیت و کارایی ندارند.
باید نظام آموزشی را بهگونهای طراحی کرد که دانشآموزان مهارتهای لازم برای رقابت در دنیای دیجیتال و هوش مصنوعی را کسب کنند.