مخالفت حداد عادل با بکارگیری معلمان حقالتدریسی برای جبران کمبود معلم

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تأکید بر کمبود معلم در کشور، با بکارگیری معلمان حقالتدریسی برای جبران این کمبود مخالفت کرد و این اقدام را به بکارگیری غیرپزشکان در حوزه پزشکی تشبیه کرد.
لزوم تربیت معلم از مسیر اصولی
🔹 حداد عادل با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش سالهاست با کمبود معلم مواجه است، گفت: «اگر این کمبود وجود نداشت، نیازی به استفاده از حقالتدریسیهایی که دورههای تربیت معلم ندیدهاند، نبود.»
🔸 وی اضافه کرد که استفاده از افراد غیرمتخصص برای تدریس، همانند ورود افراد فاقد تحصیلات پزشکی به حوزه درمان است.
تمرکز بر دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم
به نوشته اخبار فرهنگیان و به نقل از ایلنا، حداد عادل تأکید کرد که برای حل این بحران، باید دانشگاه فرهنگیان تقویت شود:
✅ تمرکز بر آموزش تخصصی معلمان
✅ افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو معلم
✅ ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتی معلمان
جمعبندی
🔹 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام راهکار اضافهکاری معلمان یا استفاده از نیروهای حقالتدریسی را موقتی و نامطلوب دانست و تأکید کرد که باید بهصورت اصولی و بلندمدت به مسئله تربیت معلم پرداخته شود.