حاجیبابایی: اجرای بد رتبهبندی، قانون خوب را بیاثر کرد

حاجیبابایی اجرای ناقص قانون رتبهبندی معلمان را تلخکننده آن دانست و منادی نیز عدم ثبات مدیریتی را از دلایل اصلی مشکلات آموزشوپرورش عنوان کرد.
انتقاد جدی مجلس از اجرای ناقص قانون رتبهبندی معلمان
همزمان با هفته معلم، نشست ویژهای با حضور نایب رئیس مجلس، رئیس کمیسیون آموزش و جمعی از فرهنگیان برگزار شد؛ نشستی که بیش از هر چیز، اجرای نادرست قانون رتبهبندی در آن مورد انتقاد قرار گرفت.
حاجیبابایی: قانون خوب رتبهبندی به تلخی اجرا شد
حمیدرضا حاجیبابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نحوه اجرای قانون رتبهبندی معلمان گفت:
مجلس تمامقد از قانون حمایت کرد، اما اجرا ناکارآمد بود.
برخی بهجای اجرای درست، به بهانهتراشی درباره شمول اداریها و معلمان تازهکار پرداختند.
معلمان قله نظام تعلیموتربیتاند و بیتوجهی به آنها، آسیب به کل جامعه است.
اگر دولت از معبر اقتصادی عبور کند، باید معلمان و مدارس در اولویت حمایت قرار گیرند.
منادی: ثبات مدیریتی، حلقه مفقوده آموزشوپرورش است
علیرضا منادی سپیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
ما ۱۳ هزار شرکت دانشبنیان داریم، اما جای معلمان در این زنجیره کجاست؟
در ۱۰ سال، ۱۱ وزیر عوض شدهاند! این بیثباتی اجازه تحول را نمیدهد.
قانون رتبهبندی تحولسازترین قانون قرن برای معلمان بود، اما بهدلیل اجرای ناقص، رضایت فرهنگیان حاصل نشد.
۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت اما اجرای نامناسب آن موجب نارضایتی شد.
رامین: اصلاح معیشت معلمان و بودجه مدارس ضروری است
شاهرخ رامین، نماینده فیروزکوه و دماوند نیز با اشاره به دغدغههای فرهنگیان گفت:
درخواستهای فرهنگیان برای بهبود معیشت، افزایش بودجه، و جذب نیروهای خدماتی مدارس، کاملاً بهجا و منطقی است.
امید است با پیگیری نمایندگان ارشد مجلس، مسیر حل این مشکلات تسریع شود.
جمعبندی: قانون بیثبات، آموزش بیاثر
نشست فرهنگیان با نمایندگان مجلس بهخوبی نشان داد که مشکل نظام رتبهبندی معلمان، نبود قانون نیست، بلکه نبود اجرای درست و مدیریت با ثبات است؛ مسیری که اگر اصلاح نشود، آموزشوپرورش همچنان درگیر آزمونوخطا باقی خواهد ماند.


