جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

هشدار معاون وزیر درباره گروه‌بندی دانش‌آموزان؛ ضدتربیتی و نابودکننده شوق یادگیری

معاون آموزش ابتدایی با انتقاد از گروه‌بندی دانش‌آموزان به قوی و ضعیف، این اقدام را ضدتربیتی دانست و خواستار بازنگری اساسی در روش‌های آموزشی شد.

مقابله با نگاه تبعیض‌آمیز در آموزش ابتدایی
شوق یادگیری را با دسته‌بندی “قوی و ضعیف” از بین نبریم
رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش، در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، بر ضرورت اصلاح رویکردهای آموزشی به‌ویژه در دوره ابتدایی تأکید کرد و گفت:
گروه‌بندی دانش‌آموزان بر اساس قوی و ضعیف، شوق یادگیری را از بین می‌برد و این رفتار باید از مدارس حذف شود.

خط قرمزهای تربیتی در مدارس
وی افزود:
🔹 نظام ارزشیابی نباید ابزاری برای حذف دانش‌آموزان شود.
🔹 محروم کردن کودک ۹ یا ۱۰ ساله از آموزش، آینده او را تباه می‌کند.
🔹 مقایسه دانش‌آموزان در دوره ابتدایی باعث تضعیف روحیه جمعی می‌شود.
🔹 همه دانش‌آموزان باید فرصت رشد و یادگیری برابر داشته باشند.

الگویی از پیامبر برای معلمی
او ضمن تأکید بر شخصیت معلم به‌عنوان عامل اثرگذار در زندگی دانش‌آموز، یادآور شد:
معلم باید مانند پیامبر اسلام، مهربان، صمیمی، دلسوز و در کنار دانش‌آموز باشد، نه صرفاً انتقال‌دهنده اطلاعات.

مشارکت معلمان در ارتقاء حرفه‌ای
در پایان، حکیم‌زاده از معلمان نمونه خواست:
تجربیات زیسته خود از معلمی را به اشتراک بگذارند.
این روایت‌ها در سامانه اجتماعات یادگیری منتشر شود تا به عنوان مرجعی برای رشد حرفه‌ای معلمان جوان مورد استفاده قرار گیرد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *