جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

آموزش هوش مصنوعی از دبستان؛ ضرورت یا انتخاب آینده‌نگرانه؟

معاون آموزش ابتدایی از تدوین سند آموزش هوش مصنوعی در مدارس با محوریت تفکر محاسباتی، توانمندسازی معلمان و بازطراحی فرآیندهای آموزشی خبر داد.

گام‌های آغازین برای آموزش هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی
در تحولی نوین، وزارت آموزش‌وپرورش در راستای آینده‌نگری آموزشی، بررسی راهکارهای اجرایی برای آموزش هوش مصنوعی از دوره ابتدایی را در دستور کار قرار داده است.

تعریف دقیق نسبت آموزش و فناوری
رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی، در نشستی با اعضای کارگروه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین، تاکید کرد که:
ورود به عرصه هوش مصنوعی نباید صرفاً به برگزاری چند کارگاه محدود شود، بلکه باید بازطراحی مأموریت‌ها و فرآیندهای کلان آموزش‌وپرورش در اولویت قرار گیرد.
او گفت: «باید بدانیم نسبت ما با این تحول فناورانه چیست و چگونه می‌توانیم از آن به نفع نظام تعلیم و تربیت بهره بگیریم.»

نقش مؤثر هوش مصنوعی در آموزش
به گفته حکیم‌زاده، کاربردهای هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی می‌تواند شامل این موارد باشد:
👈 تحلیل داده‌های آموزشی
👈 ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان
👈 طراحی سناریوهای یاددهی-یادگیری
👈 توانمندسازی معلمان در محیط‌های دیجیتال
او همچنین بر لزوم عبور از نگاه‌های فانتزی به هوش مصنوعی و تدوین چارچوب مفهومی روشن و قابل اجرا تأکید کرد.

تدوین سند ملی آموزش هوش مصنوعی
در پایان جلسه، بر چند نکته کلیدی تأکید شد:
👈 هم‌افزایی بین‌دستگاهی و جلوگیری از موازی‌کاری
👈 محوریت وزارت آموزش‌وپرورش در تدوین سند ملی آموزش معلمان و دانش‌آموزان
👈 هماهنگی با وزارت ارتباطات و نهادهای پژوهشی برای تدوین چارچوب‌های عملیاتی
👈 برنامه‌ریزی برای ابلاغ سند نهایی پس از تأیید وزیر آموزش‌وپرورش

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها