هوش مصنوعی و فناوری در کلاسهای درس مناطق محروم

آموزشهای فناورانه و هوش مصنوعی برای معلمان و دانشآموزان مناطق محروم از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و بستههای یادگیری ارائه میشود.
📌 ارائه آموزش فناورانه
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده، با اشاره به اهمیت آموزش فناورانه برای معلمان و دانشآموزان مناطق محروم گفت: بخشی از آموزشها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد انجام میشود و در مناطقی که دسترسی به اینترنت محدود است، آموزشها با بستههای یادگیری ارائه خواهد شد.
📌 تمرکز بر هوش مصنوعی و توانمندسازی معلمان
به نوشته اخبار فرهنگیان، با آغاز برنامههای تحول در آموزشوپرورش، تمرکز بر آموزش مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی به معلمان و دانشآموزان در قالب طرحهای ملی و همکاری با نهادهای فناورانه قرار گرفته است.
این برنامه شامل:
– آموزش مفاهیم پایه هوش مصنوعی به دانشآموزان
– توسعه توانایی معلمان در استفاده از ابزارهای دیجیتال برای تدریس
این اقدامات به عنوان محور تحول در کلاسهای درس دنبال میشوند.
📌 ضرورت بهروزرسانی دانش معلمان
محمودزاده تاکید کرد: نسل جوان به سرعت با فناوریهای نوین تطبیق یافته و وظیفه معلمان است که با تکنولوژیهای جدید بهروز باشند. همچنین با توجه به اهمیت هوش مصنوعی، معلمان باید بتوانند دانش خود را در این حوزه افزایش دهند تا دانشآموزان را به مسیر درست هدایت کنند و از آسیبهای احتمالی فناوری جلوگیری شود.
📌 رقابت و استفاده خودجوش از فناوری
وی افزود: در برخی مدارس کشور، هوش مصنوعی و ابزارهای دیجیتال به صورت خودجوش و سازمانیافته در بین معلمان و دانشآموزان مورد استفاده قرار گرفته و رقابتهای سازندهای ایجاد شده است.
📌 آموزش در مناطق محروم
محمودزاده در پایان بر اهمیت فراهم کردن امکان آموزش فناورانه در مناطق محروم تأکید کرد و گفت: بخشی از آموزشها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد در حال اجراست و در مناطقی که اینترنت محدود است، بستههای یادگیری ابزار اصلی ارائه آموزش محسوب میشوند.


