جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

نقش کلیدی ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش در آزمون‌های استخدامی و رتبه‌بندی معلمان

تجربه‌گردانی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به نقش کلیدی حوزه ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش، حضور مؤثر کارکنان این حوزه در فرآیندهای مهم مانند برگزاری آزمون‌های استخدامی، رتبه‌بندی معلمان و ثبت‌نام دانش‌آموزان را از نمونه‌های اقدامات اثربخش کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سطح کشور عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، سلیمی در آیین افتتاحیه اولین گردهمایی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌ها اظهار کرد: تجربه‌گردانی، انتقال دانش و توانمندسازی نیروی انسانی از چشم‌اندازهای مهم وزارت آموزش و پرورش است. همچنین، کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی و افزایش تعاملات بین‌سازمانی از جمله اهداف برگزاری این نشست محسوب می‌شود.

ضرورت سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش
وی با تأکید بر اهمیت تجربه‌گردانی و افزایش دانش افزود: بهره‌گیری از تجربیات مشترک، بهبود فرآیندهای آموزشی و مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش را به همراه دارد.
سلیمی با اشاره به ضرورت تبدیل سازمان به یک نهاد یادگیرنده خاطرنشان کرد: برای ایجاد تحول در سازمان‌ها، باید به سمت سازمان یادگیرنده حرکت کنیم.

کارگروه‌های تخصصی برای ارتقای کیفیت فرآیندها
به نوشته اخبار فرهنگیان، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، ارتقای کیفیت فرآیندها را از اهداف اصلی این گردهمایی دانست و گفت: در همین راستا، کارگروه‌های تخصصی به موضوعاتی مانند ارزیابی عملکرد، نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: با تغییر شیوه‌ها و تبادل تجربیات بین مدیران ارزیابی، می‌توان در جهت اصلاح و ارتقای کیفیت فرآیندها و تسریع اقدامات لازم گام‌های مؤثری برداشت.

نقش ارزیابی عملکرد در فرآیندهای مهم آموزشی
سلیمی با اشاره به نقش کلیدی حوزه ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش، حضور مؤثر کارکنان این حوزه در فرآیندهای مهم مانند برگزاری آزمون‌های استخدامی، رتبه‌بندی فرهنگیان و ثبت‌نام دانش‌آموزان را از نمونه‌های اقدامات اثربخش کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سطح کشور عنوان کرد.

افزایش رضایتمندی مردم، هدف اصلی ارزیابی عملکرد
وی همچنین شاخصه اصلی دولت وفاق ملی را ارتباط مؤثر با مردم دانست و افزود: انتظار داریم مدیران ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، با پیگیری جدی مسائل و مشکلات مطرح‌شده از سوی مردم، در جهت رفع آن‌ها اقدام کنند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سلیمی در پایان، افزایش رضایتمندی مردم را یکی از اهداف اصلی این حوزه دانست و گفت: با بهره‌گیری از روش‌های نوین، که از جمله دستاوردهای این نشست خواهد بود، می‌توان گام‌های مؤثری در جهت جلب رضایت مردم برداشت.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *