جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

هوش مصنوعی؛ ابزار اصلی معلمان در آینده آموزش

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد که هوش مصنوعی باید به ابزار اصلی کار معلمان تبدیل شود و این فناوری باید در نظام تعلیم و تربیت کشور جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

لزوم تسریع در راهبردهای هوش مصنوعی در آموزش
علیرضا کاظمی در نشست کارگروه راهبری هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین اعلام کرد که تحولات فناوری با سرعت زیادی در حال وقوع است و آموزش و پرورش باید به‌روز بماند. او افزود:
✔️ برای مدرسه‌های ایران در افق ۱۴۰۴ باید اقدامات عملیاتی در زمینه هوش مصنوعی انجام شود.
✔️ تدوین برنامه‌های بلندمدت و تولید محتوای آموزشی مؤثر ضروری است.
✔️ ابعاد تمرکز در بخش‌های مختلف هوش مصنوعی باید مشخص شود تا تغییرات سریع‌تری ایجاد گردد.

دو مسیر کلیدی برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی
به نوشته اخبار فرهنگیان و به نقل از مهر، وزیر آموزش و پرورش استفاده از هوش مصنوعی در مدارس را از دو مسیر ضروری دانست:
نوشتن سند راهبردی برای هوش مصنوعی در نظام آموزشی
توانمندسازی معلمان برای استفاده و آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان
او تأکید کرد که فرهنگیان نقطه آغاز تحول در این مسیر هستند و باید گلوگاه‌های جهش در حوزه هوش مصنوعی را شناسایی کرده و طرح‌های عملیاتی را به سرعت اجرایی کنند.

نقش معلمان در ترویج هوش مصنوعی
کاظمی با اشاره به اینکه معلمان، دانش‌آموزان و والدین سه گروه اصلی در آموزش هوش مصنوعی هستند، گفت:
✔️ معلمان باید محور و اساس کار باشند تا بتوانند این فناوری را به دانش‌آموزان و والدین آموزش دهند.
✔️ شناخت و ترویج ادبیات هوش مصنوعی در نظام آموزشی کشور ضروری است.
✔️ هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین باید گفتمان غالب در فضای آموزش و پرورش شود.

ضرورت تولید محتوای آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی
وزیر آموزش و پرورش تولید محتوای آموزشی با استفاده از فناوری‌های نوین را مهم‌ترین وظیفه معلمان دانست و گفت:
✔️ محتوای آموزشی هوشمند باید بر اساس نیازهای روز دانش‌آموزان تولید شود.
✔️ فعالیت‌های فوق برنامه مدارس می‌تواند به شناسایی دانش‌آموزان نخبه در حوزه هوش مصنوعی کمک کند.
✔️ جشنواره‌های تخصصی هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان برگزار شود تا استعدادهای این حوزه شناسایی و هدایت شوند.

هوش مصنوعی؛ منشأ تحول در نظام آموزشی
کاظمی بر تعریف بسته‌های متنوع آموزشی در حوزه هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت:
✔️ باید متولی مشخصی در نظام آموزشی برای توسعه هوش مصنوعی تعیین شود.
✔️ هوش مصنوعی در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد.
✔️ این فناوری می‌تواند منشأ تحولات بنیادی در آموزش و یادگیری باشد.
با این رویکرد، هوش مصنوعی نه‌تنها ابزاری برای معلمان، بلکه یک عامل کلیدی در تحول نظام آموزشی کشور خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها