جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

تحلیل کارنامه‌های نهایی؛ گامی مؤثر در ارتقای کیفیت آموزشی

📊 بازخورد مدرسه‌محور بر پایه ۱۰۳ عنوان درسی
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، در سال تحصیلی جاری تمامی دروس دوره دوم متوسطه در ۱۰۳ عنوان درسی با تحلیل راداری عملکرد دانش‌آموزان ارزیابی شد. هر مدرسه اکنون کارنامه‌ای تحلیلی دارد که نقاط قوت و ضعف را با نمودارهای مقایسه‌ای منطقه‌ای نشان می‌دهد و به برنامه‌ریزی هدفمند معلمان برای بهبود یاددهی–یادگیری کمک می‌کند.

📝 صحت و دقت در تصحیح برگه‌های آزمون
برای تضمین انصاف در نمره‌گذاری، همبستگی میان نمرات دو مصحح اول و دوم بیش از ۹۰ درصد محاسبه شد. فقط کمتر از ۱۰ درصد برگه‌ها به دلیل اختلاف معنادار به مصحح سوم ارجاع شدند؛ آن‌هم پس از بررسی دقیق و بازآموزی استانداردهای تصحیح.

🎯 طراحی بسته‌های آموزشی استاندارد
با همکاری سازمان پژوهش، معاونت متوسطه و دبیرخانه‌های کشوری، بسته‌های یادگیری مبتنی بر اهداف برنامه درسی و یافته‌های تحلیل نهایی تولید شده است. این بسته‌ها از هفته آینده در دوره‌های توانمندسازی سرگروه‌های آموزشی تهران، خراسان رضوی و فارس عرضه می‌شوند و سپس در اختیار کلیه دبیران و دانش‌آموزان قرار می‌گیرند.

🏫 فرایند ارزشیابی مستمر به جای آزمون‌زدگی
رئیس مرکز ارزشیابی تأکید کرد که آزمون‌های نهایی تنها بخشی از یک نظام کل‌نگر است و نباید به بهانه سنجش، دانش‌آموزان را آزمون‌زده کرد. بازخورد مستمر معلمان طبق چارچوب‌های استاندارد مدرسه‌محور بهترین مسیر برای ارتقای مستمر کیفیت آموزش است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *