جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

راهنمای ارجاع دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری به مراکز تخصصی

مدیران و معلمان مدارس ابتدایی می‌توانند دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری را از طریق سامانه سیدا به مراکز جامع تخصصی ارجاع دهند.

راهنمای ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری به مراکز تخصصی
سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد مدیران و معلمان مدارس ابتدایی می‌توانند دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری و دیرآموز را از طریق سامانه سیدا به مراکز جامع تخصصی ارجاع دهند.

فرآیند ارجاع دانش‌آموزان از طریق سامانه سیدا
به نوشته اخبار فرهنگیان، بر اساس اطلاعیه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز باید از طریق سامانه سیدا (سامانه یکپارچه دانش‌آموزی) انجام شود. مدیران و معلمان مدارس ابتدایی می‌توانند درخواست خود را برای ارجاع دانش‌آموز و استفاده از خدمات تخصصی مرکز جامع منطقه در این سامانه ثبت نمایند.

اهمیت شناسایی به موقع اختلالات یادگیری
شناسایی زودهنگام و ارجاع به موقع دانش‌آموزان دیرآموز و مبتلا به اختلال یادگیری نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت تحصیلی و تربیتی آنان دارد. دانش‌آموزان ارجاع داده شده می‌توانند از خدمات تخصصی مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی بهره‌مند شوند.

خدمات مراکز جامع تخصصی
این مراکز خدمات زیر را به دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ارائه می‌دهند:
– ارزیابی و سنجش تخصصی
– برنامه‌ریزی آموزشی ویژه
– خدمات توانبخشی تخصصی
– مداخلات به هنگام رشدی و تربیتی

نقش مدیران و معلمان در شناسایی دانش‌آموزان
همکاری مدیران و معلمان مدارس ابتدایی در شناسایی و ارجاع به موقع دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه، تأثیر بسزایی در حمایت از این گروه از دانش‌آموزان خواهد داشت. توجه به نشانه‌های اولیه اختلالات یادگیری می‌تواند از تشدید مشکلات آموزشی جلوگیری کند.

به نظر شما اجرای این طرح تا چه حد می‌تواند به بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان با اختلالات یادگیری کمک کند؟ آیا در مدارس با موارد مشکوک به اختلال یادگیری مواجه شده‌اید؟ تجربیات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها