انتقاد تند از حذف امور تربیتی و تأثیر آن بر فرهنگ دانشآموزی

سید جواد هاشمی هشدار داد: بیتوجهی به تولید محتوای فرهنگی باعث شده ۲ میلیون دانشآموز دنبالکننده خوانندهای با محتوای زننده شوند.
هشدار درباره بیتوجهی فرهنگی به دانشآموزان و پیامدهای آن
سید جواد هاشمی، بازیگر و مربی باسابقه سرودهای دانشآموزی، با انتقاد از وضعیت فرهنگی مدارس هشدار داد که بیتوجهی به تولید محتوای فرهنگی مناسب، موجب گرایش دانشآموزان به محتوای نامناسب شده است.
علل افول سرودهای دانشآموزی
به نوشته اخبار فرهنگیان، هاشمی حذف امور تربیتی از مدارس را عامل اصلی افول فعالیتهای فرهنگی دانست و گفت: “با حذف امور تربیتی، جشنوارههای سرود از بین رفت و آموزشوپرورش نیمی از هویت خود را از دست داد.” وی با اشاره به تولید ۱۲۰ سرود در دوران اوج این فعالیتها، تأکید کرد که نبود سیاست فرهنگی منسجم موجب رکود این حوزه شده است.
پیامدهای نبود محتوای فرهنگی مناسب
این بازیگر با ابراز نگرانی از گرایش دانشآموزان به محتوای نامناسب گفت: “امروز دو میلیون دانشآموز فالوور خوانندهای هستند که در ترانههایش فحش میدهد. وقتی خوراک فرهنگی مناسب تولید نمیکنیم، طبیعی است که بچهها به سمت چنین محتوایی گرایش پیدا کنند.”
مقایسه با سایر کشورها و راهکارهای بهبود
هاشمی با اشاره به تجربه کشورهایی مانند چین، بر لزوم توجه به موسیقی آموزشی در مدارس تأکید کرد: “در چین، موسیقی بخشی از برنامه روزانه مدارس است، در کشور ما بچهها حتی با سازهای ساده هم آشنا نیستند.” وی تربیت شنیداری از طریق خانواده و تولید محتوای متنوع را راه حل اساسی این مشکل دانست.
پروژههای جاری و آینده نگری
این فعال فرهنگی از ادامه فعالیت خود در قالب پروژههایی مانند برنامه “ایران سرود” و ساخت فیلم سینمایی “کرولاغ پا کوتاه” خبر داد و بر ضرورت تولید محتوای فرهنگی جذاب برای نسل جدید تأکید کرد.


