مدارس غیردولتی، ظرفیتی راهبردی در نظام آموزشی کشور

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی را ظرفیتی راهبردی برای نظام آموزشی کشور دانست و بر نقش آنها در بهبود کیفیت آموزش، عدالت تربیتی و توسعه اقتصاد آموزش تأکید کرد.
روند رو به رشد مدارس غیردولتی
احمد محمودزاده اعلام کرد که وضعیت آموزشی مدارس غیردولتی نسبت به سالهای گذشته بهبود یافته است. وی با اشاره به افزایش میانگین نمرات آزمونهای نهایی پایه دوازدهم در سال ۱۴۰۳، گفت: «این نتایج نشاندهنده ارتقای کیفیت آموزشی در این مدارس است که با تأکیدات وزارتخانه و اجرای برنامههای جدید حاصل شده است.»
تحولات تربیتی و فرهنگی
به نوشته اخبار فرهنگیان، محمودزاده با اشاره به برنامههای فرهنگی مدارس غیردولتی، از جذب ۱۰۰۰ مربی پرورشی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: «توجه به مدارس قرآنی و احیای رویکردهای تربیتی در اولویت قرار گرفته و با همکاری ستاد اقامه نماز، برنامههایی برای آموزش خانوادهها و مربیان اجرا شده است.»
نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی
وی از تعیین شهریه مدارس غیردولتی برای سال ۱۴۰۴ در اسفند ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار داشت: «یکی از اهداف ما کنترل شهریههای بالا، بهویژه در تهران، است تا خانوادهها دچار سردرگمی نشوند و عدالت آموزشی رعایت شود.»
برنامهریزی برای سال ۱۴۰۴
رئیس سازمان مدارس غیردولتی با تأکید بر افزایش نظارت در سال آینده، گفت: «در حوزه آموزش و تربیت، قویتر از سالهای گذشته حضور خواهیم داشت و برنامههای جامعی برای بهبود کیفیت مدارس غیردولتی اجرا خواهد شد.»
وی همچنین اعلام کرد که فعالیتهای آموزشگاهی بعد از تعطیلات عید آغاز خواهد شد و کلاسهای آموزشگاهی بهطور رسمی شروع به کار خواهند کرد.