آغاز توسعه از مدرسه؛ معلم نباید نگران معیشت باشد

مسکنی: اگر به توسعه کشور فکر میکنیم، باید از مدرسه آغاز کنیم و معلمان را از دغدغه معیشت آزاد کنیم تا با تمام توان در مسیر تربیت حضور یابند.
✏️ معلم باید در میدان تربیت، نه درگیر معیشت باشد
دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که اگر به آینده و توسعه کشور میاندیشیم، باید آموزشوپرورش را از حالت انفعالی خارج کنیم و معیشت معلمان را تضمین نماییم تا آنان با تمرکز کامل در میدان تربیت فعالیت کنند.
👨🏫 مدرسه، کانون تحول اجتماعی است
مهدی مسکنی در نشست فعالان آموزش مناطق محروم، از تجربه تأثیرگذار خود با معلمی الهامبخش گفت که تنها آموزش نمیداد، بلکه اخلاق میآموخت. او افزود:
«مدرسه فقط یک فضای فیزیکی نیست، بلکه معلم، هویتبخش و شخصیتساز است. مدیر دغدغهمند میتواند حتی یک شهر را تغییر دهد.»
🧰 تجربه موفق جهادی در آموزش هم شدنی است
وی با اشاره به تجربه موفق تولید ماسک در دوران کرونا با مشارکت مردمی، گفت:
«اگر همان مدل مشارکتی را در آموزش و مدرسهسازی اجرا کنیم، معجزه میشود.»
او از مدرسهای در سراوان یاد کرد که تاکنون ۱۸۰ پزشک تربیت کرده و فقط امسال ۲۷ نفر از دانشآموزانش وارد رشته پزشکی شدهاند.
🧠 جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ را جدی بگیریم
مسکنی با اشاره به ظرفیت عظیم نسلهای جوان، تأکید کرد:
«باید به این نسل میدان بدهیم. جوانان نیاز به دیده شدن، انگیزه گرفتن و مسئولیتپذیری دارند. اگر کار را به آنها واگذار کنیم، شگفتی میآفرینند.»
📌 جمعبندی: توسعه از مدرسه آغاز میشود
در پایان، مسکنی بار دیگر بر نقش راهبردی آموزش تأکید کرد و گفت:
«اگر به توسعه فکر میکنیم، باید از مدرسه شروع کنیم. معلم نباید نگران معیشت باشد. رسالت ما این است که آموزشوپرورش را فعال کنیم.»


