جهت عضویت در کانال تلگرام کلیک نماییددریافت فوری آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاظمی: ۸۵ هزار استخدام، ۱۳۲ مدال دانش‌آموزی و بودجه تاریخی برای معلمان

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اقدامات مهمی چون استخدام ۸۵ هزار نفر، افزایش بودجه، صفر شدن مطالبات معلمان و دستاوردهای جهانی دانش‌آموزان، بر توسعه عدالت آموزشی تأکید کرد.

✅ نشست همدلی وزرای آموزش‌وپرورش
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با وزرای سابق این وزارتخانه، گزارشی از اقدامات مهم در راستای ارتقای عدالت آموزشی، کیفیت‌بخشی و توسعه فضاهای آموزشی ارائه داد.

✅ چالش‌ها و اقدامات آغاز دوره مسئولیت
کاظمی ضمن تبریک هفته معلم، توضیح داد که فعالیتش در وزارت آموزش‌وپرورش همزمان با آغاز سال تحصیلی و انتقال دولت و مجلس شروع شد که این هم‌زمانی، مسیر را دشوارتر کرد.
🔹 کمبود ۱۷۶ هزار معلم
🔹 مشکلات جذب نیرو و رتبه‌بندی
🔹 اعتراض‌ها به آزمون‌ها و استخدام‌ها

✅ دستاوردهای مالی و استخدامی
وی با اشاره به حل مشکلات مالی تاریخی این وزارتخانه افزود:
🔹 تخصیص ۴۰ همت برای پاداش پایان خدمت معلمان
🔹 پرداخت به‌موقع حقوق معلمان حق‌التدریس و استمراری
🔹 افزایش ۲ درصدی بودجه وزارت آموزش‌وپرورش
🔹 دریافت مجوز استخدام ۸۵ هزار نیرو

✅ موفقیت‌های بین‌المللی دانش‌آموزان
کاظمی با افتخار به موفقیت‌های جهانی اشاره کرد:
🔹 کسب ۱۳۲ مدال در المپیادهای بین‌المللی
🔹 رتبه سوم علمی در جهان برای ایران

✅ برنامه‌های کیفی و ساختاری
وزیر آموزش‌وپرورش سه راهبرد کلان وزارتخانه را چنین برشمرد:
🔹 اجرای سند تحول بنیادین
🔹 توسعه فضا و محرومیت‌زدایی
🔹 کیفیت‌بخشی به آموزش، با بسیج همه دستگاه‌ها

✅ برنامه‌های معلمان و کلاس‌های درسی
او از برنامه‌های تحولی در مدارس و معلمان گفت:
🔹 ایجاد اجتماعات یادگیری برای معلمان
🔹 تحول در کلاس درس و ارتقای مهارت‌های مدیریتی
🔹 اجرای آزمایشی تجربه‌گردانی در شهر قدس

✅ گام‌های بلند در ساختار و محتوای آموزش
کاظمی به طرح‌های بنیادینی اشاره کرد که آینده آموزش‌وپرورش را شکل خواهد داد:
🔹 تدوین سند هوش مصنوعی
🔹 طرح جامع نیروی انسانی
🔹 تقویت حوزه نخبگان و کنترل آسیب‌های اجتماعی
🔹 افزایش ضریب پوشش بدو ورود به مدرسه
🔹 توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان و فعالیت‌های پرورشی
🔹 مهارت‌آموزی برای همه دانش‌آموزان با شعار “هر دانش‌آموز، یک مهارت”

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *